Privatlivspolitik Waterman Travel
Her er vores privatlivspolitik hvor vi beskriver hvilke oplysninger vi opbevarer, om dig som kunde. Vi respekterer vores kunders privatlivsfred og vi vil her beskrive hvorfor og hvordan vi opbevarer dine personlige data.
- Hvilke oplysninger samler vi ind.
Vi indsamler data om dig som kunde direkte fra dig selv, vi skaffer ikke data på anden vis. Ofte er der tale om navn, adresse og email og en paskopi som du selv selv vælger at sende til os. Vi skal bruge disse oplysninger for at kunne gennemføre den kontrakt (rejse) vi har lavet med dig. - Opbevaring af data.
Vi opbevarer data i form af paskopier indtil du som kunde er hjemkommet fra din rejse. Vi har faste procedurer hvor vi slettet paskopier d. 1/1 og 30/6. Det vil sige at vi maksimum opbevarer din paskopi i 6 måneder efter hjemkomst fra kundens rejse. Hvis du foretrækker at vi sletter den før, skal du give os besked herom. - Videregivelse af persondata.
Vi benytter hoteller på vores destinationer i både længere perioder og til individuelle bestillinger på kundens anmodning. Hotellerne, både indenfor og udenfor EU/EØS, har adgang til de personoplysninger, som er nødvendige for, at en bestilling skal kunne foretages. Det vil sige, når det er relevant med oplysninger om navn, fødselsdato, alder og køn for alle passagerer på bestillingen samt adresse og kontaktoplysninger for den hovedrejsende
Vi tilbyder rejser hvor der indgår en eller flere flyrejser med forskellige flyselskaber. For at benytte disse selskaber kræver det de får adgang til personoplysninger om de rejsende, der skal rejse med det pågældende flyselskab. Det er navn, fødselsdato, alder og køn for alle passagerer på bestillingen samt adresse og kontaktoplysninger for den hovedrejsende. Overførslen af oplysningerne for de rejsende sker enten via datasystemet Amadeus eller det sker direkte til flyselskabet.
Afhængigt af hvilket flyselskab, der bruges til rejsen, og hvilken lufthavn rejsen afgår fra, benyttes forskellige former for handlingsagenter til at udføre tjenesteydelser i forbindelse med rejsen til lufthavnen. Det kan f.eks. dreje sig om check-in og bagagehåndtering. I forbindelse med udførelsen af disse ydelser kan handlingsagenten få adgang til visse personoplysninger, der er nødvendige for at kunne udføre tjenesten.
I visse tilfælde kan vi blive nødt til at udlevere data til tredjeland. Her har vi valgt at kontakte dig for at få dit samtykke før vi sender disse data. Vi gør alt hvad vi kan for at sikre data bliver behandlet fortroligt. Det er vigtigt at du er opmærksom på at dine data ikke nødvendigvis har samme beskyttelse når vi videregiver dine data til tredjeland. - Vi anvender cookies og har angivet vores cookie politik på vores hjemmeside som skal godkendes af brugeren.
- Følgende systemer anvendes. Gmail, Danløn, Web, GDS, Flyselskaber, Bambora, Microsoft office Dataansvarlig er Direktør Jesper Johannesen, 42300700 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
- Vi har databehandler aftaler med de firmaer som vi samarbejder med hvor persondata indgår
- Du kan til enhver tid henvende dig og få slettet dine data eller trække et samtykke tilbage. Desuden kan du til enhver tid få oplyst hvilke data vi har på dig.
- Vi anvender eksternt firma der håndterer vores betalingsløsninger. Det er en nødvendighed for at kunne tilbyde online betaling med kreditkort. Vi anvender Bambora og Epay. De indsamler data så som navn, adresse, kortnummer på dig som kunde. Bambora er underlagt samme krav til datasikkerhed som alle andre virksomheder.
- Vi arbejder desuden med nyhedsbreve hvor kunden selv aktivt har bedt om at modtagelse og kunden kan til enhver tid framelde sig denne service.