Vi anbefaler (forsiden): Nej

Ofte stillede spørgsmål (FAQ)


 

Herunder finder du svar på en række generelle spørgsmål omkring Waterman Travel, bestilling og betaling af rejsen, afbestilling og generelle spørgsmål omkring selve rejsen. For spørgsmål om en specifik rejse, henviser vi til selve rejsens side, hvor der udover rejsebeskrivelsen også findes en FAQ der omhandler den enkelte rejse.  

 

Generelle Spørgsmål

 

Hvordan kontakter man Waterman Travel?

Du kan kontakte os på telefon 42300700 / 61 61 33 43 eller på e-mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Hvordan booker man en rejse?

De fleste rejser kan bookes eller forespørges direkte via vores hjemmeside. Ellers er du altid meget velkommen til at benytte vores kontaktformular. Du er naturligvis også altid velkommen til at ringe eller skrive til os på: 42300700 / 61 61 33 43 / Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

 

Hvilke typer rejser laver Waterman Travel?

Hos Waterman Travel laver vi mange forskellige typer rejser, både som grupperejser med dansk turleder og individuelle rejser. For individuelle rejser gælder det, at vi kan lave rejser til stort set alle vores destinationer. Pris og dato afhænger af dine ønsker og vi laver derfor altid et individuelt tilbud på denne type rejser.

Derudover laver vi også private grupper. Det er typisk en større familie, en forening eller klub, som ønsker at rejse sammen. Til denne type rejser vil vi altid udarbejde et skræddersyet tilbud baseret på jeres ønsker.

 

Hvor kan man rejse hen med Waterman Travel?

Vi laver rejser til det meste af verden, men vi har områder hvor vi har større kompetence end andre. Ofte er destinationen mindre vigtig i nogle af vores specialprodukter, hvor viden om indholdet betyder mere. Det er f.eks. fiskerejser, vandrerejse samt golfrejser.

 

 


 

Spørgsmål omkring bestilling og betaling

 

Er det muligt at reservere pladser?

Det er i udgangspunktet ikke muligt at reservere pladser uden at betale et depositum, i enkelte tilfælde kan vi dog efter aftale holde en plads i en kortere periode f.eks. for at få afklaret ferie o.lign. 

 

Hvordan kan man betale for sin rejse?

Betaling for rejsen skal ske ved at benytte det indbetalingskort, der fremsendes sammen med fakturaen. 

Vi gør opmærksom på, at betaling af depositum skal ske efter de i fakturaen angivne betalingsbetingelser på netto 8 dage fra modtagelse af faktura. 

Efter vi har modtaget betaling af depositum fremsender vi en separat opkrævning for restbeløbet. Restbeløb skal typisk betales 60 dage før afrejse, der kan dog være rejser hvor restbeløb opkræves tidligere. 

Det er ikke muligt at betale med betalingskort/kreditkort

 

Hvor meget skal der betales i depositum?

Depositum varierer alt efter rejsetype og destination. På rejser i Danmark vil depositum typisk være på 2000 kr. mens det på enkelte oversøiske rejser kan være op til 10.000 kr. dog vil et depositum på en oversøisk rejser oftest ligge på 6-7.000 kr. Rejser i Europa vil typisk have et depositum på 3-4.000 kr. 

 

Hvornår opkræves depositum?

Betaling af depositum skal ske efter de i fakturaen angivne betalingsbetingelser.

 

Hvornår skal restbeløbet betales?

Restbeløbet forfalder typisk 60 dage før afrejse, der kan dog være rejser hvor restbeløb opkræves tidligere. 

 

Fremsendes en ny faktura til betaling af restbeløb?

Ja. Faktura for restbeløb fremsendes separat. Fremsendelse af faktura for restbeløb sker typisk i forlængelse af fremsendelse af faktura for depositum. 

 

Kan man betale i rater?

Depositum og restbeløb skal altid betales i henhold til de i fakturaen angivne betalingsdatoer. Ønsker man at betale for sin rejse i rater, er det dog muligt at kontakte os med henblik på at indgå en aftale om betaling i rater. 

 

Hvad gør man hvis man har mistet sin faktura?

Er en faktura bortkommet, er man altid velkommen til at kontakte os, så sender vi en ny. 

 

 


 

Spørgsmål omkring afbestilling

 

Er det muligt at fortryde sit køb?

Depositum er altid ikke-refunderbart. Dette betyder, at har man betalt depositum og efterfølgende fortryder sit køb, eller af andre grunde ønsker at afbestille sin rejse, er det ikke muligt at få refunderet depositum. 

Samme betingelser er gældende for restbeløb. Restbeløb er ikke-refunderbart efter det er indbetalt. 

Vi anbefaler derfor altid, at man sørger for at tegne en afbestillingsforsikring ifm. købet af sin rejse (såfremt man ikke allerede er i besiddelse af en afbestillingsforsikring). Kun ved besiddelse af gyldig afbestillingsforsikring er det muligt at få refunderet rejsen, såfremt man er nødsaget til at afbestille.  

Waterman Travel samarbejder med Gouda forsikring, hvorigennem det er muligt at tegne hhv. rejseforsikring og/eller afbestillingsforsikring. 

Benyt nedenstående links for at tegne rejse- eller afbestillingsforsikring:

Enkeltrejseforsikring/Årsrejseforsikring

Afbestillingsforsikring

 

 

Hvad er fristen for afbestilling af rejsen?

Har man ikke mulighed for at rejse grundet eksempelvis sygdom, beder vi om, at man hurtigst muligt kontakter os med henblik på afbestilling. Som beskrevet ovenfor, så er det dog kun muligt at opnå refusion for rejsen såfremt man er i besiddelse af gyldig afbestillingsforsikring. 

 

Kan man tegne en afbestillingsforsikring gennem Waterman Travel?

Ja. Hos Waterman Travel samarbejder vi med Gouda hvorigennem det er muligt at tegne hhv. rejseforsikring og/eller afbestillingsforsikring. 

Benyt nedenstående links for at tegne rejse- eller afbestillingsforsikring:

Enkeltrejseforsikring/Årsrejseforsikring

Afbestillingsforsikring

HUSK, at såfremt du bliver nødt til at aflyse din rejse, at det kun er muligt at få pengene tilbage, hvis du har tegnet en afbestillingsforsikring. 

 

Kan man afbestille sin rejse ifm. med sygdom?

Er man nødsaget til at afbestille sin rejse pga. sygdom beder vi om, at man hurtigst muligt kontakter os med henblik på afbestilling. Som beskrevet ovenfor, så er det dog kun muligt at opnå refusion for rejsen, såfremt man er i besiddelse af gyldig afbestillingsforsikring. Vi anbefaler derfor på det kraftigste, at man tegner en afbestillingsforsikring.

 

Hvad er gebyret for afbestilling af rejsen?

Ved afbestilling mistes det til dato indbetalte beløb. Derudover er der intet særskilt gebyr for afbestilling.


 

 

 


 

Spørgsmål omkring flyrejsen

 

Hvornår oplyses flytider?

De endelige flytider oplyses ifm. det informationsbrev der fremsende ca. 3 uger før afrejse. Selve flybilletterne vil blive fremsendt på samme tid. 

 

Hvornår fremsendes flybilletter?

Flybilletter fremsendes ca. 3 uger før rejsen. I sjældne tilfælde kan det være muligt at fremsende flybilletter tidligere - dette typisk, hvis der er tale om en individuel rejse. Ved større grupper vil flybilletter typisk først blive udstedt af flyselskabet 3-4 uger før afrejse. 

 

Hvor meget bagage må medbringes?

Det variere fra selskab til selskab og kan oplyses ved henvendelse. Typisk vil det være muligt at medbringe 23 kg på oversøiske rejser. 

 

Er det muligt at reservere en specifik plads i flyet?

Ja, det er muligt at reservere sæder, samt ekstra benplads. Vi kan hjælpe med dette, men man skal være opmærksom på at flyselskaberne opkræver et gebyr for denne service. Pladsreservation og ekstra benplads er ikke inkluderet i rejsens pris. 

 

Er det muligt at bestille tilslutningsfly?

Ja. Men man skal være opmærksom på, at man derved ofte får usammenhængende billetter hvilket betyder, at hvis man misser sit fly, så kan det være på egen regning at booke et nyt. 

 

Hvilken lufthavn flyves fra?

Hvis ikke andet er angivet, så flyves fra København. Det vil dog typisk være muligt at arrangere fly fra Aalborg eller Billund. Kontakt os for mere info på netop din tur.




 

Spørgsmål omkring selve rejsen

 

Hvornår skal man møde op i lufthavnen på afrejsedagen?

Vi anbefaler, at man er i lufthavnen ca. 3 timer før afrejse

 

Er der nogen fra Waterman Travel i lufthavnen?

Hvis du har booket en gruppetur med turleder, vil han/hun være i lufthavnen. Men ellers skal man selv klare tjek ind mv.

 

Hvad skal man medbringe i lufthavnen?

Pas, flybillet, vaccinationsbeviser, evt. mundbind, evt. visum. 

 

Er der en turleder på rejsen?

Hvis der er tale om en gruppetur med turleder, så vil der være en turleder. Du vil sammen med afrejsebrev og flybilletter få oplyst navn og telefonnummer på turlederen. På alle individuelle ture er der ikke turleder med. På fakturaen vil stå om der er turleder inkluderet.

 

Hvad er inkluderet på rejsen?

På den fremsendte faktura vil det fremgå, hvad der er inkluderet i rejsen. Det er også muligt at se, hvad der er inkluderet på de forskellige rejser på vores hjemmeside under den pågældende rejse.

 

Modtager man en pakkeliste forud for rejsen?

På gruppeture sender vi praktiske oplysninger om rejsen, herunder en foreslået pakkeliste

 

Hvordan er indkvarteringen på rejsen?

Indkvarteringsform vil fremgå af enten fakturaen eller af korrespondancen med Waterman Travel. Kontakt os evt. i tvivlsspørgsmål.
På vores grupperejse er det oftest 3 stjernede gode hoteller eller lignende.

 

Er der krav til den rejsendes fysiske formåen?

Ja. Da vi laver rejser der involverer fysisk udfoldelse forventer vi at man selv sætter sig ind i hvad man går ind til. Vi har cykelrejser, vandreture, hundeslædeture og til tider hårde fiskerejser, så fysisk må man være forberedt. Dog skal det nævnes, at de fleste i almindelig form kan være med på næsten alle vores ture.

 

Er det nødvendigt med visum til rejsen?

På en del destinationer er visum et krav. Forespørg gerne. Det kan f.eks. nævnes, at man skal have visum til USA og Canada, også selvom der blot er tale om en mellemlanding. Udgifter til visum er aldring inkluderet og skal derfor afholdes af den individuelle rejsende.

Vi gør opmærksom på, at det altid er den individuelle rejsendes eget ansvar at gøre sig bekendt med de gældende visumregler for den pågældende destination. Waterman Travel kan aldrig holdes ansvarlig, såfremt en rejsende afvises at rejse grundet manglende eller ugyldigt visum. 

 

Hvornår fremsendes mere information om rejsen?

På hjemmesiden vil der være en del information om rejsen, samt i de praktiske oplysninger som fremsendes sammen med faktura. Den sidste information om flytider, mødetider osv. fremsendes ca. 3 uger før afrejse.

 

Gennemføres hele rejsen på dansk?

Hvis der er turleder med på rejsen, er der hele tiden én som kan være behjælpelig, ellers må man typisk klare sig med engelsk. I visse lande er selv engelsk ikke lige let for alle, men så vil man være informeret inden turen.

 

Hvor stor er gruppen?

Det er meget afhængigt af destination. En typisk gruppe på en fiskerejse vil ligge på 6-12 personer. Der kan dog være enkelte grupperejser, hvor vi har op til 25 deltagere. Kontakt os gerne for spørgsmål omkring størrelsen på de enkelte grupper. 

 

Er rejseforsikring et krav?

Ja. Det er et krav, at man er i besiddelse af en gyldig rejseforsikring.

 

Er det nødvendigt med vaccinationer?

Vaccination kan meget vel være et krav ifm. rejser til oversøiske destinationer. Hos Waterman Travel kan vi ikke vejlede vedrørende vaccination, vi anbefaler derfor at man kontakter egen læge med henblik på afklaring af vaccinationskrav for ens rejsedestination. 

Vi gør opmærksom på, at det altid er den individuelle rejsendes eget ansvar at gøre sig bekendt med de gældende regler for vaccination for den pågældende destination. Waterman Travel kan aldrig holdes ansvarlig, såfremt en rejsende afvises at rejse grundet manglende vaccination eller ugyldigt vaccinationspas. 

 

 

 

Har du spørgsmål?

Kontakt Jesper på
42 30 07 00
Kontakt os

Kontakt os, hvis du har spørgsmål til rejsen